Lähde ehdolle Suomen tärkeimpiin vaaleihin

Kokoomus on tekijöitä

Esimerkiksi tällaisille asioille kokoomuslaiset ovat vuosien saatossa sanoneet KYLLÄ:

KYLLÄ: Maailman parhaalle koulutukselle, jossa on aikaa opettaa ja herättää lasten uteliaisuus oppimiseen.
KYLLÄ: Sujuvalle arjelle. Sujuvan arjen tekevät esimerkiksi laadukas päiväkotipaikka lähellä kotia, joustavat neuvola-ajat ja fiksusti suunniteltu asuinympäristö, jossa kaupassa tai harrastuksissa käynti ei vaadi loputonta istumista autossa.
KYLLÄ: Vastuulliselle taloudenpidolle. Kakku täytyy ensin leipoa ennen kuin sen voi jakaa. Hyvällä elinkeino- ja työllisyyspolitiikalla voidaan kasvattaa kakkua kaikkien hyväksi.
KYLLÄ: Kohtuulliselle kunnallisverolle. Ainoa sopeutuskeino ei voi olla kuntalaisten kukkarolla käyminen, vaan palveluja on pystyttävä tuottamaan myös tehokkaammin. Työn verotus on kaikkein haitallisinta verotusta.
KYLLÄ: Kulttuurille. Kulttuuri on ihmisten hengenruokaa ja kunnan tärkeä tehtävä. Emme erottele kulttuuria eri kasteihin, vaan kaikki kulttuuri kirjastoista museoihin ja teattereista ihmisten omaehtoiseen tekemiseen on tärkeää.
KYLLÄ: Valinnanvapaudelle ja lyhyemmille terveyskeskusjonoille. Tärkeintä on, että palvelua saa silloin, kun sitä tarvitsee. Jos kunnalliseen hoitoon ei pääse riittävän nopeasti, tarjoamme ihmisille palvelusetelin, jolla hoitoa voi hankkia yksityisiltä palveluntuottajilta
KYLLÄ: Sujuvalle liikkumiselle. Meille joukkoliikenne ja yksityisautoilu eivät ole toisiaan poissulkevia. Toimivassa kunnassa liikkuminen sujuu niin julkisilla, omalla autolla, pyörällä kuin jalkaisin. Liikenteen päästöjä vähentäisimme erityisesti investoimalla raiteisiin ja tukemalla autokannan uusiutumista vähäpäästöisiin ja päästöttömiin autoihin.
KYLLÄ: Sille, että jokaisella on varaa hyvään ja laadukkaaseen asumiseen. Tämä vaatii riittävää ja monipuolista rakentamista.
KYLLÄ: Viihtyisälle ja turvalliselle asuinympäristölle. Rakkaus omiin kotikulmiin syntyy, kun ihmiset yhdessä järjestävät tapahtumia, talkoita ja naapuriapua. Turvallisuus ja viihtyisyys ovat usein pieniä asioista, kuten riittävästä katuvalaistuksesta, valvotuista uimarannoista tai hoidetuista puistoista huolehtimista.
KYLLÄ: Järkevälle ilmastopolitiikalle ja luonnonsuojelulle. Ympäristö pitää jättää seuraaville sukupolville paremmassa kunnossa kuin missä sen itse saimme. Etsimme tehokkaimpia ja oikeita ratkaisuja esimerkiksi energiantuotannosta ja lämmityksestä, emme tahdo käydä identiteettipoliittisia kiistoja ruokalautasista.
KYLLÄ: Lähiluonnolle. Pienikin metsä keskellä asuinaluetta ilahduttaa niin isoja kuin pieniä ulkoilijoita puhumattakaan lemmikeistämme. Jokaisella tulisi olla mahdollisuus päästä helposti lähimetsään tai kansallispuistoon hengähtämään.
KYLLÄ: Asiantuntijuudelle ja perustellulle valmistelulle. Luotamme virkakuntaan ja sen osaamiseen. Teemme päätöksiä faktoja punniten, oman arvomaailmamme pohjalta.
KYLLÄ: Kansainvälisyydelle. Kilpailu osaajista, yritysten pääkonttoreista, matkailijoista ja investoinneista käydään kaupungeissa. Haluamme, että kunnat ovat kansainvälisille osaajille hyviä paikkoja tulla opiskelemaan, tekemään tiedettä, töihin tai yrittämään.
KYLLÄ: Kuntien kehittämiselle ja investoinneille. Me emme kysy, miten asioita voi estää, vaan miten ne voi mahdollistaa. Kunnan elinvoima ei synny keskushallinnossa, vaan se lähtee yrityksistä ja yhdistyksistä – ihmisten omasta tekemisestä.
KYLLÄ: Liikunnalle ja urheilulle. Huolehdimme, että liikuntapaikat ovat kunnossa ja seuratoiminta kukoistaa. Liikunnan lisäämisen kannalta tärkeää on, että ihmiset ovat seurojen, yhdistysten ja porukoiden kautta liikkeellä.Meille järjestöt ja yritykset ovat luonteva kumppani.